Svake godine 22. travnja obilježavamo Dan planeta Zemlje. Prilika je ovo da se prisjetimo važnosti zaštite okoliša i provođenja učinkovitih mjera za ublažavanje ljudskog utjecaja.
Ove godine, pitanje onečišćenja plastikom primarni je fokus Dana planeta Zemlje. Tema “Planet protiv plastike” naglašava zdravstvene i ekološke opasnosti koje plastika predstavlja.
Svake godine milijuni tona plastičnog otpada završavaju u oceanima i na odlagalištima. Ta plastika ulazi u prehrambeni lanac, šteti divljim životinjama i onečišćuje naš okoliš.
U doba rastućih ekoloških problema, smanjenja prirodnih resursa i ozbiljnih klimatskih promjena, Dan planeta Zemlje postao je važniji nego ikad. Ne samo da skreće pažnju na rastuće probleme, već također služi kao ključna platforma za širenje svijesti o tim problemima i motiviranje ljudi diljem svijeta na djelovanje.
Tijekom kampanje ”Učka bez plastike” i u Parku prirode Učka skrenuli smo pozornost na ovu problematiku te smo ujedno i donijeli savjete koje svaki pojedinac može primijeniti kako bi dao vlastiti doprinos rješavanju ovog problema te ih se ovim putem prisjećamo i pozivamo vas da odgovornim korištenjem jednokratne plastike pomognete u smanjenju onečišćenosti koja prijeti našem prirodnom i urbanom okolišu.
KAKO MOŽETE DOPRINIJETI SMANJENJU KORIŠTENJA JEDNOKRATNE PLASTIKE U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU?
- Pridržavanjem principa RRR (reduce, reuse, recycle – smanji, ponovo upotrijebi, recikliraj) smanjujemo stvaranje otpada ponovnom upotrebom i odvajanjem korisnog od nekorisnog otpada, a uvođenjem „četvrtog R-a“ za refuse – odbij, naglasak se stavlja na kupnju samo neophodnih proizvoda.
- Korištenjem višekratnih proizvoda umjesto jednokratnih, npr. zamjena plastičnih vrećica platnenom, plastičnih boca staklenom i sl.
- Izbjegavanjem plastičnih proizvoda odabirom proizvoda izrađenih od biorazgradivih materijala (karton, drvo, pamuk, bambus, šećerna trska…) ili recikliranih
- Smanjenjem stvaranja otpada od hrane planiranjem obroka i porcija te kompostiranjem biootpada i kuhinjskih viškova.
- Produljenjem „životnog vijeka“ proizvoda popravkom, pronalaženjem nove funkcije proizvoda, poklanjanjem ili prodajom dalje te kupnjom polovnog.